Tömegközlekedés fejlesztése

Sem a Mogyoródi úton, sem a Róna utcán nincs tömegközlekedés, miközben azok alkalmasak lennének rá, és igény is lenne erre. Javaslatom: A130-as busz a Fogarasi út helyett a Mogyoródi úton haladjon (mondjuk a Vezér utcától), és akár a Dózsa György út-Verseny utca útvonalon a Keletiig elmehetne. Igény volna rá. Róna utcai tömegközlekedés: a Nagy Lajos király útján párhuzamosan közlekedik a villamos a 32-es busszal, miközben a Róna utcának nincs tömegközlekedési kapcsolata (csak keresztirányban). Ráadásul a Róna utca/Kerepesi út térségében levő lakótelepnek sincs kapcsolata(legközelebbi megállók vagy az Örsön vagy a Fogarasi útnál). Tehát a 32-es busz általam javasolt útvonala: Örs vezér tere-Kerepesi út-Róna utca (-Thököly út-Bosnyák tér, vagy végig a Róna utcán)

9 thoughts

  1. A 32-es Róna utcán való vezetése már régen felmerült. Eleinte arról volt szó, hogy az a baj, hogy a 3-as villamos nem akadálymentes. De mostanra már ez is megvan. Ráadásul, ha a busz nem lesz ott, lehet villamosbarát lámpaprogram is. A lezárt átjárókkal együtt így a villamos nagyot fejlődne!

  2. Ha jól értelmezem, akkor a 130-ast buszt a Puskás Ferenc Stadion irányában vinné be a Mogyoródi útra a Vezér utcától. Ez szerintem teljesen felesleges és forgalomnehezítő lépés. Ha a busz a Mogyoródi út- Hungária körút kereszteződésnél menne át, a mainál is lassabb haladása lenne a kereszteződés szűk keresztmetszete miatt, pedig már mostanában is, reggelente, a Pillangó-Várna közti max. 200 méteren, ahol nincs buszsáv, a járatok ideje a Fogarasin sokszor 5-8 perccel borul. Véleményem szerint elvinni a buszt a Keletiig, felesleges szintén, mivel ezt az irányt a 80A/80 trolik kiszolgálják, iskolaidőben a 130-as busznak komoly mentesítőszerepe van, valamint tapasztalatom szerint csúcsidőben (gondolok főként a reggelre) az utasok jelentős része a Puskás Ferenc Stadionig utazik, így még egy járatot kivinni a Keletiig nem érné meg. A Mogyoródin ki szállna fel a Róna utca és a Hungária közt, hiszen alig vannak az út mellett ott lakóházak. Pláne, hogy a Mogyoródiról bárhogy is jutna el a 130-as a Dózsa György úton és a Verseny utcán át a Keletiig, rendkívül lassan tudna haladni, hiszen az olyan irányokon, ahol nem jár troli (pl, Mogyoródi -> Stefánia -> Ifjúság útja -> Dózsa György -> Verseny-> Keleti), a lámpák programja, a buszsáv hiánya, a szűk keresztmetszetek miatt annyira lassan haladna, hogy nem lenne időgazdaságos.
    A Róna utcára járatot vinni valóban megfontolandó, de minden irányú utcán járatot közlekedtetni nem lehet.

  3. Rónára közösségi közlekedés – legyen összeköttetés a Fogarasi út és a Tisza István tér között)

  4. “A130-as busz a Fogarasi út helyett a Mogyoródi úton haladjon (mondjuk a Vezér utcától), és akár a Dózsa György út-Verseny utca útvonalon a Keletiig elmehetne”

    Ne a Keletiig!
    Inkább a Dózsa Gy. úton egészen a Hősök teréig.

  5. Szerintem a Budapest-i Uzsoki utca-i Kórház ( 82 viszonylatú troli fordulója ) – Pillangó park-i Tenisz pálya között közlekedjen egy betétjárat. Végig a Budapest, XIV. ker. Róna utcán !!!! így az utasok a “Pillangó utca” -i M2 -nél metróra szállhatnak ( pici séta után ) vagy a Fogarasi úton tovább mehetnek. Ezzel a járattal a TESCO és az OBI is gyorsan ( városnézés nélkül ) elérhetők. Továbbá a BFKH Kormányablaka ( Okmányiroda ) és a Budapest Főváros XIV.ker Zugló Önkormányzata is rövid időn belül elérhetővé válik!!! Természetesen nem csuklós járatra gondolok. ( Főként gázüzemű járművek bevonásával. )

Szóljon hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

4 × kettő =