Buszjárat a Róna utcában

A Puskás Ferenc Stadion metróállomástól indulhatna egy buszjárat (a javaslatomban továbbiakban 180-as) a Kerepesi út – Róna utca – Uzsoki Utcai Kórház útvonalon. Véleményem szerint az alábbi helyeken kéne megállítani a járatot (mh. = megállóhely):
Puskás Ferenc Stadion M (95-ös felszállóhelye)
Puskás Ferenc Stadion M (80 mh.)
Őrnagy utca (95 mh.),
Pillangó utca M (10 mh.),
Bolgárkertész utca (új mh.),
Róna utca / Fogarasi út (új mh.),
Róna utca / Mogyoródi út (új mh.),
Róna utca / Egressy út (új mh.),
Szugló utca / Róna utca (82 mh.),
Tisza István tér (82 mh.),
Uzsoki Utcai Kórház (82 mh.),
Erzsébet királyné útja / Róna utca (82 mh.),
Uzsoki Utcai Kórház (82-es végállomás),
Tisza István tér (82 mh.),
*(Innen azonos a Bolgárkertész utcáig a fentivel)*
Pillangó utca M (metrópótló mh.),
Őrnagy utca (95 mh.),
Puskás Ferenc Stadion M (80 mh.)

A 180-as járattal jobb kiszolgálást kapna a Pillangó utcai lakótelep (Pillangó utca M mh. és Bolgárkertész utca mh.), illetve a Róna utca Szugló utcától délebbre lévő szakaszáról átszállásmentesen elérhetővé válna az Uzsoki Utcai Kórház, melyhez jelenleg nagy kerülővel, legalább egyszeri átszállással lehet eljutni.

A Kerepesi út csúcsidei zavarérzékenysége miatt megfontolandó a Kerepesi út helyett a Fogarasi úton (a 80-assal párhuzamos) vezetés a csúcsidőszakokban 180B jelzéssel. Ennek hátránya, hogy a buszjárat nem érintené a Zuglói Heltai Gáspár Általános Iskolát, attól messze, a Mogyoródi útnál vagy pedig a Pillangó utcánál tudna megállni megállóhely kiépítésének hiányában.

A javaslatom mellé egy térképet is mellékelek.

4 thoughts

  1. Teljesen egyetértek vele! Nagyon jó ötlet! A Róna utcán már régen kellene egy járat! A megállókkal is egyet lehet érteni. A Pillangó utcai metró állomást, vagy az Őrs vezér téri metró állomást kellene összekötni buszjárattal, ami érintené valahol a közelben (Róna-Bolgárkertész utcánál) a Zuglói Heltai Gáspár Általános Iskolát és az óvodát.

  2. Valóban hiánypótló szolgáltatás lenne a Róna utcai buszjárat, ebben egyetértek.

    Véleményem szerint azonban plusz erőforrások nélkül is meg lehetne oldani pl. a 32-es busz útvonalának módosításával (Kassai tér-Róna u.-Kerepesi út-Örs vezér tere). A Nagy Lajos király útján teljesen felesleges a párhuzamos közlekedés, a 3/62-es villamosok sűrűn járnak, és a lámpabeállításokkal gyorsítani is lehetne rajtuk. A Fogarasi út csúcsidőben a Róna utca és a Kerepesi út között szintén elég zavarérzékeny, így talán az Örs vezér tere kézenfekvőbb, Pillangó utcai átszállás (odáig nincs dugó).

    A 82-es trolibusz mintájára a “csonka vonalat” és egy átszállási kapcsolatok nélküli, Uzsoki Kórháznál történő végállomásozást én egyáltalán nem támogatom.

  3. A Róna utca egyértelműen sötét folt, oda (ide, mert itt dolgozom) tényleg kell valami.
    Viszont kicsit kurtának érzem az útvonalat, én a visszafordítót az Uzsoki kórház helyett mindenképpen a Mexikóira tenném. Mondjuk
    Erzsébet királyné útja / Róna utca (82 mh.),
    Kassai tér (32 mh),
    Szőnyi út (25 mh),
    Teleki Blanka (25 mh),
    Mexikói út (25 mh),
    Mexikói út Metró
    Laky Adolf utca (5 mh),
    Uzsoki kórház

    És akkor összekapcsoltuk másik 10 járattal is.

Hozzászólás a(z) BP bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kilenc + kilenc =